Uvod

Vsi vemo, da lahko socialni mediji pomagajo povečati prodajo in komunikacijo s strankami.

V teoriji je to zelo preprosto:

  1. Najprej morate zgraditi skupnost, ki z veseljem sodeluje z vašo blagovno znamko.
  2. Potem predstavite svoje izdelke ali storitve z zabavno in poučno vsebino.
  3. Ljudje so navdušeni in kupujejo kot nori 🙂

Seveda ni nikoli tako preprosto – konkurenca je velika in potrebno je najti prave kupce, katerim ponudimo za njih prave produkte.

V tem zapisu bomo pogledali kako smo podjetju Elementum d.o.o pomagali priti do pravih strank.

Elementum d.o.o

Podjetje Elementum d.o.o. je bilo ustanovljeno leta 2006 z namenom, da bi informiralo širšo javnost o možnostih zaščite in optimizacije premoženja z naložbami v plemenite kovine.

V podjetju oblikujejo različne informativne portale o dogajanjih na finančnih trgih in naložbah v zlato in srebro, z namenom osveščanja organizirajo dogodke, redno dopolnjujejo lastni prodajni program (naložbene zlate in srebrne ploščice, srebrniki, zlatniki, knjige itd) in nenazadnje z aktualnimi informacijami poskrbijo za čimboljšo informiranost strank.

Izzivi in cilji

Elementum je hotel pridobiti kvalitetne kontaktne podatke.

Cilj podjetju ni bil dobiti “čim več” kontakov, temveč zbrati osebe, ki jih tematika varčevanja v plemenitih kovinah zanima, Za nadaljnjo komunikacijo so v podjetju izrazili željo po čim večji količini osebnih podatkov sodelujočih, predvsem telefonskih številk, saj bi jih po koncu nagradne igre poklicali iz lastnega call centra.

Glede na želje in cilje podjetja smo se odločili organizirati zanimivo anketo, s katero so sodelujoči lahko preverili svoje znanje o plemenitih kovinah, hkrati pa je podjetje pridobilo konkretne informacije o sodelujočih.

Poleg teh podatkov smo z aplikacijo Nottyfly beležili tudi vso statistiko: kolikokrat sodelujoči delili nagradno igro na svojem zidu in koliko ljudi so povabili k sodelovanju (preko zasebnega sporočila). Na tak način smo kasneje še dodatno izluščili najbolj zainteresirane sodelujoče.

Predstavitev promocije

Po premisleku smo se odločili za Facebook promocijo – podjetje je na področju email marketinga že zelo aktivno, hkrati pa si je želelo dodatno osvežiti svojo Facebook stran z zanimivo aplikacijo.

Nagrade so bile dokaj simbolične – nekaj gramov zlata, tri zlate penine in 10 knjig znaslovom “Zlato osvobaja”. Z izborom nagrad smo prav tako pripomogli k večji aktivnosti oseb, ki jih tematika resnično zanima in se izognili »iskalcem nagrad«.

#1 Enostavno sodelovanje

Da bi čim več obiskovalcev sodelovalo v anketi, smo prvi korak naredili zelo enostaven: z enim klikom smo obiskovalca pretvorili v sodelujočega. Vprašanje je bilo enostavno: “Koliko veste o zlatu”, poziv k dejanju (call-to-action) pa enostavno “Želim preveriti svoje znanje”.

Zlati kontakti Elementum

Zlati kontakti Elementum

 

Nagrade smo v prvem koraku omenili le bežno, glavna tema komunikacije je bila zlato in preverba znanja.

#2 Zanimiva anketa

V anketi smo skupaj z naročnikom zastavili tipsko mešanico vprašanj, od bolj lahkih, do bolj zgodovinskih, nekatera pa samo res zanimiva. Dva vprašanja pa so bila bolj osebna, v smislu “Kaj za vas pomeni imeti zlato?” in “Ali ste kdaj podarili zlato?”.

Prav ti dve vprašanji sta največ razkrili o tem kakšen odnos ima sodelujoči do zlata in kakšen pomen mu pripisuje. Na podlagi teh dveh vprašanj smo pozneje pripravili segmentacijo. Več o tem v nadaljevanju…

Na koncu smo zbrali še osebne podatke, od spola, starosti do telefonske številke (neobvezno).

* slikca ankete?

#3 Viralnost & obvestilo o rezultatih

Seveda vsakega zanima, kako pravilno je odgovoril anketo. Namesto, da bi to pokazali že v aplikaciji smo sodelujoče raje preusmerili na spletno stran podjetja – na tak način smo jim predstavili celotno ponudbo podjetja. To smo naredili z kratkim facebook sporočilom.

* slikca notifikasna

Še pred tem sporočilom smo namreč povprašali “Koliko znanja o zlatu imajo vaši prijatelji?” Skoraj polovica (43%) sodelujočih je povezavo delila s svojimi prijatelji!

To kaže na to, da je anketa bila res zanimiva in da je pustila dober vtis pri sodelujočih.

Rezultati v številkah

  • Izmed 2154 obiskovalcev jih je 1025 sodelovalo, kar pomeni skoraj 50% konverzijo. To je zelo dober rezultat, saj je povprečna konverzija okoli 25%.
  • Skoraj polovica (444) jih je promocijo delila s prijatelji, od tega jih je 80 sodelovalo.
  • Več kot 80% sodelujočih se je odzvala na kratko obvestilo in si ogledalo stran podjetja Elementum d.o.o. Na tak način smo obiskovalce po promociji pripeljali še na spletno stran naročnika.
  • Zbrani kontakti so lepo urejeno po spolu, starosti, odgovorih, s osebnimi e-naslovi in telefonskimi številkami.

* slikca rezultatov z grafom..

S pomočjo programa Nottyfly smo enostavno naredili še segmentacijo uporabnikov. Glede na odgovore smo želeli zbrati takšne sodelujoče, ki jih v podjetju imenujejo “zlati kontakti”. Segment smo ustvarili tako:

* Slikca segmenta

Izmed 1025 sodelujočih jih je 181 zlatih kontaktov – zelo zainterisiranih za storitve podjetja! Glede na to, da so vpisali tudi svojo telefonsko številko jih podjetje lahko enostavno pokliče in predstavi svojo ponudbo veliko bolj osebno.

Zaključek

Za zaključek pa smo kar povprašali Marijano Dukanovič, vodjo marketinga pri podjetju Elementum d.o.o:

Statistično je znano, da več časa namenimo nakupu vozila kot pa upravljanju z lastnimi financami. Ravno zaradi tega nam je v finančni branži še toliko težje pridobiti kvalitetne kontakte. Z Naprej.net smo pripravili enostavno nagradno igro, ki je na podlagi »preizkušanja znanja« v prvi vrsti ločila tiste, ki se zanimajo samo za nagrade in tiste, ki bi se resnično želeli preizkusiti v finančnem znanju iz področja plemenitih kovin. Najbolj vztrajni so takoj želeli preveriti kako dobro so se odrezali in tudi odgovorili kako pomembno se jim zdi zlato v trenutnih časih. Z enostavnim orodjem Nottyfly smo najbolj zagretim poslali obvestilo tudi o E-knjigi, ki smo jo pripravili samo za njih. Na podlagi segmentacije, ki je razvrstila sodelujoče glede na njihovo zanimanje o naložbah v zlato, smo dosegli svoj cilj in pridobili nove potencialne stranke.